05 April 2011

IIUM vs UIAM







Untuk pengetahuan semua orang, International Islamic University Malaysia (IIUM) adalah tempat yang sama dengan Universiti Islam Antarabangsa Malaysia. Entri kali ini just nak share semua gambar coincidently aku capture bila aku menunggu. Yes, perkara yang paling aku tak suka adalah menuggu orang. Tapi terubat bila aku leka capture gambar. Guna camera handphone je. No DSLR, ok. Kebanyakkan gambar di lokasi Kuliyyah Of Engineering. So, enjoy !







 


































Satu factor yang mula-mula aku kagum dengan university ini sebelum aku daftar masuk pun lagi adalah, semua bangunan termasuklah Admin building, kolej kediaman (mahallah), bangunan kulliyyah dan café mengelilinggi satu masjid. Kalau tak caye boleh cuba google map.

Bangga? Mestilah. Hee.. tapi setiap mahasiswa dari mana-mana university pun akan berbangga dengan universiti dia kan? Me is included.  Just want to share. Manalah tahu reader boleh promote pada adik-adik yang baru nak isi boring UPU tu untuk pilih UIA. 

"Apa yang bestnya UIA?"

"Student dia ada jugak yang teruk-teruk selalu dengar…"
 
Kalau nak tahu best ke tak, kenalah jadi “member” UIA dulu. “
The garden of knowledge and virtue” (^^,)V






Ada suatu hari tu, ada lawatan dari UIA ke tempat kerja abang aku, sampai sana aku pergilah tegur abang aku, tiba-tiba dia terkejut lepas tu boleh tanya aku “kau ni belajar kat UIA ke kat mana? Tak ada plak senarai pelawat nama UIA. Dari IIUM je ada nama. Tipu umie ayah ke hapa?”


Heish !!!












No comments:

Post a Comment

Intense Debate Comments