04 October 2011

CONVEST 2011. Malam ini banyak kalkatu~



Apa tu kalkatu? Nama biasa dia pepatung lah kot. Banyak betul di luar kawasan mahallah aku. Beratus-ratus yang mengelilingi lampu. Jaga-jaga juga bawa motor pakai helmet tak ada visor. Langgar seekor kat muka, mahunya birat sampai esok. Tunduk je bawah bawa motor perlahan-lahan. Nampak pulak katak sedang menjerat mangsa. Gemuk lah katak tu esok.

Minggu ni macam akan menjadi sangat hectic. Hari ini baru hari isnin nak masuk selasa dah rasa tidur yang hanya akan cukup kalau tambah tidur dalam kelas, pre reading before kelas yang kucar kacir. Kekerapan basuh baju guna mesin akan meningkat. Dan juga masuk minggu ke 4 dah tak jejak rumah lagi.

Semuanya gara-gara Convocation Fiestadi UIAM (Convest’11). 

Semalam. Ke kelmarin entah ada promosi tertinggi bagi pihak penganjur. Executive program dan pengurus salah satu program convest ni di temu ramah dalam tv Alhijrah. Rasalah jugak agaknya pengalaman-pengalaman macam #retis. Haha. Suka hati. 

Ada 6 program yang perlu aku dan 2 lagi team mate as a programme coordinator untuk selia sepanjang fiesta ni. Mula-mula tak rasa berat. Sebab perlu menyibuk je kalau-kalau orang tak buat kerja. Soal-soal time meeting. Lepas tu follow up. 

Tapi bila dah nak dekat event, orang still tak buat kerja, memang kena kerah tenaga sendiri untuk jayakan program. Pendek kata, tugas kami bertiga "prepare for the worst" je. Haha. Suka hati lagi.


Seminar penulisan putra putri nusantara (SERUMPUM)



Grand Exhibition (GREX)



Chocolate Fair



National Seminar




Islamic Performance Night (IPN)




Fit For Fun Race (Triple F R)




Kebanyakkan programme ala-ala warisan dari senior-senior, super senior dan super duplet senior. Tapi adalah sikit-sikit yang di tambah baik dan di ubah suai agar sesuai dengan masa kini.
  
Setiap programme ada keistimewaannya sendiri. 

Kalau orang tu suke makan chocolate, pergilah choc fair hari-hari.

Kalau suka tengok orang nyanyi-nyanyi, pergilah IPN. 

Kalau suka bersenam keluar peluh, bolehlah lari-lari masa Triple F R.

Dan sebagainya….

Ini programme besar terakhir yang aku akan join. InsyaALLAH. Rasa dah letih untuk menganjurkan programme lagi. Kalau masa mula masuk UIA, orang kata soft skill lah, pengalaman lah, kumpul kawan lah. Hingga aku lupa pada pointer yang semakin menyedihkan. So, it is time boost up my pointer. insyaALLAH…

Untuk maklumat lanjut pasal program-program di atas, sangatlah mengalu-alukan untuk rujuk blog ini untuk maklumat yang lebih detail. Banyak je program yang dibuka untuk orang ramai.

Jom !



Abang aku : ye ye je sibuk-sibuk hari convo orang, wat programlah apa lah. Sampai tak balik rumah. Nanti time ain convo, buat hal tak nak pergi majlis
Aku : errkk…. 








No comments:

Post a Comment

Intense Debate Comments