07 April 2012

Bermain Dengan Minyak dan Air



Dalam UIA ini, semua pelajar tahun 3 perlu ambil satu subjek Skill. Apa Skill yang di tawarkan boleh dibelajar dengan free nya. Ada kelas memanah, berenang, tennis, badminton, dan sebagainya.

Aku? Aku pilih khat. 

Aku pun tak tahu kenapa. Tapi aku suka. Walaupun tiada cabaran fizikal disitu, tapi cabaran mental tahap agung. Haha.

Sem nih, belajar khat khufi. Aku suka juga, sebab dalam kelas tu, selalu aku je yang boleh buat khat ni. #ehyeke? 


Jom tengok gambar ~


 


 

 daripada bekas yang besar ni, kita alih ke bekas yang lebih kecik-kecik. supaya boleh dikongsi dengan seluruh kelas.






 kene campur sikit dengan turpentine sebagai pelarut.









 lepas dah bancuh yang ala-ala tak cair sangat dan tak pekat sangat, boleh la titiskan ke dalam air. gambar titis dalam air tak ambik pulak. riang sangat main cat-cat ni, terlupa.

dan hasil nya..

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.




 taadaaa....!





 dan, tadaaaa....!



ok, tipu... 






 ini lah antara hasil group aku.



 group aku menghasilkan antara yang paling cantik.
kombinasi warna dan corak yang bukan+senang+nak+buat. hahaha.. masuk bakul angkat sendiri.








mereka panggil kertas ni sebagai marble paper. lepas dah kering, ia akan digunakan sebagai background untuk tulisan khat itu nanti. 

Until next post, 

bye...!~~







No comments:

Post a Comment

Intense Debate Comments