22 July 2012

Rakan kerja





Tempat praktikal aku, Terra Garden (Biotech) kitorang suka-suka bagi nama gelaran. Ada lebih dari 10 jugak ar nama gelaran yang boleh kira permanently melekat. Haha.. 

Dan aku masih mengambil masa untuk ingat semuanya. Atau aku macam tak nak peduli je. Sebab tu, dah masuk minggu ke 6 aku masih lagi tak ingat semua.


Sani

Mula-mula aku datang ke tempat kerja ni, dia ar paling kecoh sekali. Tak boleh nampak aku sikit, bising je. Ada je benda dia nak bising. Nasib baik ar dia terlekat di tempat dia je. Tak lah dia boleh ikut aku nak bising-bising kat aku.

Ah! Aku bukan kenal pun dia sebelum ni.

Sekarang tak lagi. Mungkin sebab supervisor aku selalu marah dia kalau dia bising-bising. Tahu pun nak diam.  

Aku pulak yang ejek-ejek dia selalu. Haha

Murry

Dia suka sorok kan selipar orang. Dengki betol!

Kalau dia dah amik selipar orang, jangan harap ar nak pulang balik. Esok memang kene beli selipar baru.

Aku amik langkah selamat. Memang awal-awal pagi sebelum masuk lab lagi aku sendiri dah sorok kan selipar aku. Aku berazam, dia takkan dapat selipar aku. Sebab semua orang kat sini dah ada pengalaman kene amik selipar dari dia.

Dia sangat gemarkan ikan. Gemuk !

Moo

Orang panggil dia Moo sebab dia ni macam lembu. Haha. Tak tahulah part mana yang macam lembu. 

Tapi tak panggil cow plak.

Kalau yang sering dibuli itu, tahulah dia. Tempang sebelah kaki. Semua nya gara-gara dibuli. Ah, kesian.

Dapat tahu, yang dia bukan dari keluarga nya. Di pungut dan di jaga.

Sebab dia ganjil, dia sering dibuli.

Sinonim.

Brownie

Dia ar paling tua di kalangan semua pekerja pun.

Masa awal-awal farm dan lab dibuka, dialah yang paling setia. Macam dah mengabadikan diri untuk Biotech Terra Garden ni.

Kesian, dia ada masalah kulit. Kulat. Selalu tergaru-garu. Macam-macam rawatan dah dibuat. Tapi tak berkesan jugak. Erm, masalah bau badan pun ye jugak.

Bekas manager farm yang sangat sayang kat dia. Dulu dia pernah sakit teruk. Hampir pada nazak. Tapi tak tahu semangat dari mana, pulih.

Blacky

Suka bersendirian.

Buat hal sendiri.

Tak usik orang lain.

Tak berminat pada popularity. #eh

Fatty

Haha.. dah nama pun fatty. Mestilah paling gemuk. Tapi gebu. Paling cantik di kalangan yang lain.

Masalah dengan aku, suka hadang kereta aku bila aku sampai. Ah! Bila kat bukit aku perlu berhentikan tayar 4 manual, itu susah.

Memalukan aku, bila aku brek mengejut dan mati enjin. Ah ! dia paling rapat dengan supervisor aku. 

Bodek lah tuh !



Yup!

Anjing-anjing di tempat kerja aku.

12 semuanya mungkin.








No comments:

Post a Comment

Intense Debate Comments