17 February 2015

Kawan-kawan

Dulu, awal-awal blogging ada satu post pasal kawan-kawan.
Seronoknya lepak cafe petang-petang, celebrate birthday tiap sorang.
Weekend pergi mandi sungai, riadah-riadah kononnya.

Tapi sekarang tak lagi. Apa yang aku forecast dalam entri tu, semua betul.
Masing-masing sibuk dah bila dah dapat degree masing-masing.
Dah kerje, dah kahwin, dah ada anak, dah tunang (perlu ke?).

Soal, "ko yang tak datang rumah aku!"
Soal "aku banyak kali dah datang umah ko!"
Soal, "yelah, orang dah bersuami, takkan nak aku ajak gi wedding sama-sama"
Soal, "aku mana ada duit nak lepak-lepak selalu, aku kene jimat"

Dan soal-soal lain..

Ala, soal remeh temeh sebenarnya.. Cuba mengaku je, masing-masing rindu zaman dulu.

Zaman kita borak dalam train, macam satu gerabak tu kita punya.
Zaman kita borak kat kedai makan macam lah 10 tahun x jumpa.
Zaman kita punyalah excited nak cerita yang crush kita lalu depan kita. #heh?

Cari lah masa. Jangan berkira siapa jumpa siapa, siapa spend masa untuk siapa. Sebab kita sendiri yang perlu ubat hati sendiri yang rindu.

Sakit kat dalam tu pedih. Pedih sangat..

No comments:

Post a Comment

Intense Debate Comments